Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010

ΕΡΓΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΕ ΣΠΑΤΟΥΛΑ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΓΙΑΓΚΟΥ 2ο


ΕΦΟΔΙΑ ΤΟΥ ΞΩΜΑΧΟΥ


ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ



ΣΑΛΠΙΓΚΤΗΣ



ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ



ΚΙΘΑΡΩΔΟΣ



ΑΛΟΓΑΚΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ



ΜΑΕΣΤΡΟΣ


Κυριακή 6 Ιουνίου 2010

ΕΡΓΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΕ ΣΠΑΤΟΥΛΑ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΓΙΑΓΚΟΥ



ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΕΡΑΣΜΑ.
Ελαιογραφία σε καμβά 130 Χ 170 εκατοστά.


ΣΑΛΠΙΓΚΤΗΣ
Ελαιογραφία σε καμβά 50 Χ 70 εκατοστά.



ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ
Ελαιογραφία σε καμβά 50 Χ 70 εκατοστά.


ΚΑΡΝΑΓΙΟ
Ελαιογραφία σε καμβά 50 Χ 70 εκατοστά.

ΚΑΡΝΑΓΙΟ 2
Ελαιογραφία σε καμβά 50 Χ 70 εκατοστά.


ΔΥΣΚΟΛΟ ΠΕΡΑΣΜΑ
Ελαιογραφία σε καμβά 50 Χ 70 εκατοστά.

Σάββατο 5 Ιουνίου 2010

ΠΑΛΙΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΓΙΑΓΚΟΥ

ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΣΤΟ ΠΑΝΕΡΙ

ΓΕΦΥΡΙ ΤΟΥ ΑΛΑΜΑΝΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΛΑΡΙΣΑΣ


ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ

ΡΟΔΙΑ

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΑΚΙ ΤΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ


Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2009

ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΜΕΡΕΣ....

Kορασίδα στην παραλία



Ελαιογραφία σε μουσαμά 1,20 Χ1,70 μέτρα. Αντώνης Γιάγκος, 1998.

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2009

ΥΠΕΡ ΤΟΥ ...ΔΕΟΝΤΟΣ


Φρούτα
Ελαιογραφία σε μουσαμά 60 Χ 90 εκατοστά , δουλεμένη με σπάτουλα.
Αντώνης Γιάγκος, 1994 Νίκαια Λάρισας.


Λέμε: Έρανος υπέρ ...απόρων κορασίδων!!! ...που λέει ο λόγος! Λέμε επίσης : Ψηφίζω ( ή είμαι ) υπέρ της απαγόρευσης του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους!
Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε κι άλλα τέτοια παραδείγματα: Υπέρ του χαρακτηρισμού ....αυτών των πράξεων ως τρομοκρατικών. Υπέρ της ελεύθερης οικονομίας, ...υπέρ της μείωσης των φόρων κλπ.

Λέγοντας αυτές τις εκφράσεις εννοούμε: για τα άπορα κορίτσια, για την απαγόρευση του καπνίσματος, για το χαρακτηρισμό των πράξεων και ...για τη μείωση των φόρων.

Όταν , όμως, λέμε: Είμαι φιλότιμος υπέρ του δέοντος! ....τι εννοούμε;

Είμαι φιλότιμος για το δέον (δηλαδή , το πρέπον) ;
Θα μπορούσαμε να εννοούμε κι αυτό! Αυτό, όμως, θέλαμε να πούμε;
Μάλλον όχι!
Είναι φανερό, πως ο ομιλών θέλει να τονίσει και να δώσει έμφαση στο γεγονός, ότι είναι φλότιμος περισσότερο από όσο πρέπει.
Η λέξη ¨υπέρ¨ ( πρόθεση λέγεται στη γραμματική ) είναι λίγο ιδιότροπη, όπως άλλωστε κι άλλες προθέσεις.

Η ιδιοτροπία της έγκειται στο γεγονός ότι αλλάζει τη σημασία της ανάλογα με την πτώση που την ακολουθεί:

Υπέρ του = για τον, για χάρη του (χαριστική)
Υπέρ τον = πέρα από , πάνω από, περισσότερο από ( υπερβατική).

Μετά από αυτές τις εξηγήσεις, νομίζω, γίνεται αντιληπτό πως το σωστό είναι να πούμε:

Είμαι φιλότιμος υπέρ το δέον. Δηλαδή πέρα από το πρέπον, το αναγκαίο, το απαραίτητο. Με άλλα λόγια ....περισσότερο από όσο χρειάζεται.

Εκτός κι αν πούμε: Είμαι φιλότιμος πέραν του δέοντος!
Ναι! Αυτό είναι σωστό, αλλά ακριβώς αυτό είναι που μας παρασύρει! Διότι η λέξη ¨πέρα¨ ή πέραν¨ συντάσσεται με γενική. Δηλαδή: πέραν του, ή στη δημοτική: πέρα από.

Την επόμενη φορά, λοιπόν, μην πείτε πως είστε ...για το πρέπον, αλλά πέρα από το πρέπον! Με άλλα λόγια, όχι υπέρ του δέοντος, αλλά υπέρ το δέον!